Projectvoorbereiding en plaatsing
Bij grote projecten biedt onze afdeling Projectvoorbereiding verdere ondersteuning. Zij bezoeken dan vooraf de bouwplaats en stemmen ter plaatse met de bouwuitvoerder alle details af. Zoals: waar gaat het project van start, welke levervolgorde moeten we aanhouden en welke voorbereidingen zijn er van tevoren nodig. Met deze informatie werken zij een leverplan uit, zodat de levering van de keerwanden gegarandeerd goed en veilig verloopt.
Voorbereiding
Met onze klant bespreken we de voorbereiding van de levering (bekijk 1 minuut-video) zodat de plaatsing van de wanden ter plekke goed en tot tevredenheid verloopt. Hiervoor geeft ons team duidelijke aanwijzingen. Zo moet de losplaats toegankelijk en goed berijdbaar zijn voor het transport. Een degelijke voorbereiding van de ondergrond is belangrijk voor de juiste plaatsing van de wanden en de voortgang in het project.
Planning & Logistiek
De afdeling Planning & Logistiek verzorgt alle uitgaande transporten zodat onze keerwanden op een zo efficiënt mogelijke manier bij onze klanten komen. Daarnaast maakt het team de leverafspraken, instrueren en begeleiden de chauffeurs en bewaken de voorraden en levertijden. Voor het plaatsen van de keerwanden werken we met vaste ervaren chauffeurs.
Plaatsingsmogelijkheden
- Direct vanaf de vrachtwagen
- Zelf met bijpassende klem
- Met de telekraan en een hydraulische vacuümklem
Onze keerwanden bevatten standaard geen hijsvoorzieningen. Op verzoek kunnen we deze wel mee storten. We werken samen met vaste transporteurs die de aanvoertrailers verzorgen. Daarnaast werken we met vaste en ervaren plaatsingschauffeurs die met hun eigen kraanwagen de wanden plaatsen. De plaatsingschauffeur is uw vaste aanspreekpartner bij de levering en begeleidt de gehele levering èn afname tot en met de laatste aanvoertrailer. Hij is in het bezit van een geldig VCA en hijsbewijs. Standaard is één uur plaatsingstijd bij de vrachtlading inbegrepen.
Plaatsing vanaf de vrachtwagen
Plaatsing direct vanaf de vrachtwagen heeft de meeste voordelen. Hiermee voorkomen we extra los- en opslaghandelingen en verloopt de plaatsing gegarandeerd sneller. Een degelijke voorbereiding van de ondergrond is van belang om de wanden op de juiste manier te plaatsen. Net als de aanwezigheid van een extra gekwalificeerde medewerker ter plaatse die onze chauffeur kan assisteren. Belangrijk is dat de losplaats toegankelijk is via een verharde route en goed berijdbaar is voor een zes-assige vrachtwagen met een maximaal totaalgewicht van 50 ton en een maximale asdruk van 12 ton per as. Voldoende plaats om de stempels van de kraanwagen uit te zetten is een vereiste. Deze manier van plaatsen is niet geschikt voor verdiepte plaatsing van de keerwanden.
Plaatsing met een klem
Het is mogelijk de keerwanden zelf te plaatsen met een klem. Bijvoorbeeld als het terrein voor de vrachtwagen onbereikbaar is of als de opdrachtgever om andere redenen de plaatsing zelf wil uitvoeren. Onze keerwanden bevatten standaard geen hijsvoorzieningen. Afhankelijk van het type en het gewicht van de te plaatsen keerwand is indien gewenst een passende mechanische of hydraulische klem te huur. Deze klem is eenvoudig aan een kraan, shovel of bagger te bevestigen. Van belang hierbij is dat het maximaal tilbare gewicht van de klem en de kraan in combinatie met het gewicht van de keerwand overeenstemmen. Het gewicht van de keerwand staat vermeld op de keerwandsticker. De verantwoordelijkheid voor geschikt plaatsingsmaterieel en de veiligheid tijdens de uitvoer ligt bij de opdrachtgever. Eventuele schade die ontstaat tijdens de plaatsing is voor eigen rekening.
Plaatsing met telekraan en hydraulische vacuümklem
Wanden hoger dan 3 meter vervoeren we zijdelings vanwege de afmetingen. Op locatie kantelen we de keerwanden met onze speciaal daarvoor ontworpen hydraulische vacuümklem en/of met een kraanauto. Met de hydraulische vacuümklem kan het kantelen tijdens de plaatsingshandeling plaatsvinden, waardoor dit wederom bouwtijd spaart. Vanwege de veiligheid is bij deze plaatsingen altijd professionele hijsassistentie aanwezig om de klem te bedienen. De assistentie is alleen van toepassing als we onze wanden kunnen plaatsen op een onderbaan die door de opdrachtgever al correct is voorbereid. De assistenten vallen onder de regie van de hoofduitvoerder en de bouwregels die die ter plaatse gelden.
Onze laatste projecten
Cementvrije keerwanden voor Zonnepark Branderwal
Zonnepark Branderwal heeft de primeur om als een van de eerste klanten in Nederland een keerwandoplossing in gebruik te nemen die volledig cementvrij is.
Nieuwe sleufsilo voor melkvee- en educatiebedrijf
Melkveebedrijf De Genders in Giesbeek heeft een extra optimalisatieslag gemaakt door te investeren in een sleufsilo met afdeksysteem.
Unieke verdieping in een villa door de inzet van keerwanden
Om een ondergrondse verdieping te creëren die toch van twee kanten direct daglicht krijgt, creëerde een architect met de inzet van Bosch Beton keerwanden deze unieke oplossing.
Keerwanden creëren een erfafscheiding met industriële look
Voor een woning in Barneveld zette Aannemingsbedrijf F. van de Stroet onze keerwanden in als erfafscheiding aan een drukke weg.
Geitenhouderij investeert in 6 nieuwe sleufsilo’s
Op een geitenhouderij werd afgelopen jaar een grote investering gedaan in moderne opslagsystemen voor de voeding van circa. 3800 melkgeiten.
Keerwandoplossing op Villa Resort Harderwold
Om het hoogteverschil tussen de hoger gelegen villa’s en de lager gelegen waterkant op te lossen, heeft Lagerweij Renswoude B.V. met behulp van Bosch Beton keerwanden een robuuste oplossing gerealiseerd.
Duurzame zoutloodsen voor Wegensteunpunten van RWS
De wegensteunpunten van Rijkswaterstaat in ‘s Hertogenbosch, Zevenaar en Staphorst waren aan vernieuwing toe. Wij leverden diverse L- en T-keerwanden voor de zoutloodsen.
Special keerwanden voor ‘De Jonkvrouw’ in Geldrop
Voor het nieuwe appartementencomplex ‘De Jonkvrouw’ in Geldrop leverden we special L-keerwanden om hoogteverschil op te vangen.
Terreinafscheiding voor afvalopslag bij Erasmus Universiteit
Rondom de afvalopslag bij de Erasmus Universiteit is met Bosch Beton keerwanden een terreinafscheiding gerealiseerd.
Loading dock van keerwanden zorgt voor veiligheid bij VU
De Vrije Universiteit in Amsterdam is een stuk veiliger met de komst van de nieuwe laaddock die is gerealiseerd met keerwanden.