Door de groei van het aantal reizigers, goederen en treinen ondergaan de komende jaren diverse sporen en stations aanpassingen en uitbreidingen. Onze keerwanden zijn regelmatig onderdeel van deze vaak ingrijpende veranderingen. Denk aan de entree van stations toegankelijker en veiliger maken waarbij keerwandconstructies zijn aangebracht voor grond (of water)kering, de verbreding van perrons, de realisatie van een geluidswal langs het spoor of een fietsenstalling. Soms ook met een afwerking waarbij keerwanden zijn voorzien van een structuur, RAL-kleur, anti-graffiticoating, hekwerk of beplanting.
Bosch Beton werkt samen met Dura Vermeer aan het ProRail-project ‘Perrons op Norm’, waarvoor wij speciale keerwanden leveren. Station Hollandsche Rading had de primeur.
Station Bussum Zuid is na een metamorfose toegankelijker geworden voor mindervaliden. Bosch Beton leverde hier keerwanden als grondkering tot wel 5 meter hoogte
De spoorwegovergang bij Den Dolder was één van de gevaarlijkste overgangen in Nederland. Nu gaan fietsers en voetgangers veilig en snel onder het spoor door. Bosch Beton maakte hiervoor speciale keerwanden.
Voor de modernisering van de regionale sneltramlijn Utrecht-Nieuwegein-IJsselstein (SUNIJ-lijn) leverde Bosch Beton ruim 3.000 meter special keerwanden, 3.000 meter perronplaten en 200 abrifunderingen.
Met de RAW bestekgenerator kunt u online bestekteksten van onze keerwanden genereren. Maak een keuze uit de gewenste toepassing en stel vervolgens met de bestekgenerator de omschrijving van een uit te voeren bouwwerk samen.