Perrons station Holten verbreed met keerwanden
Door de toename van het aantal reizigers van en naar station Holten was het nodig de perrons te verbreden. Hiervoor zijn Bosch Beton keerwanden toegepast. Bij de nieuw aangelegde P+R is ook gebruik gemaakt van onze keerwanden. Een deel van de wanden kreeg naderhand een RAL-kleur en een anti-graffiti coating.
Perrons verbreden
Het aantal mensen dat met de trein reist, neemt toe. Ook het relatief kleine NS-station in het Overijsselse Holten had hiermee te maken. Om de toenemende stroom reizigers te verwerken, was een vernieuwing van het station nodig. Door de perrons met keerwanden te verbreden is de capaciteit van het station vergroot en kunnen meer mensen gebruiken maken van het station.
Grondkering
Meer passagiers zorgen ook voor een verkeerstoename naar het station. Bij het nabij gelegen nieuwe P+R-terrein zijn de keerwanden gebruikt als grondkering tegen het spoor aan. Ook langs een naastgelegen terras doen de keerwanden dienst als grondkering. Naderhand is een deel van de keerwanden voorzien van een RAL-kleur en anti-graffiti coating.
In totaal is er voor dit project ruim 300 meter keerwanden gebruikt, variërend van 1,25 tot en met 2 meter hoog.
Plaatsing
Aangezien het project langs het spoor ligt, moest de realisatie volgens strikte planning en buitendienststellingen verlopen. Het spoor kan immers niet langer dicht dan de vastgestelde termijn. Daarom heeft Bosch Beton de keerwanden just in time afgeleverd. In goed overleg heeft de klant de keerwanden zelf geplaatst met een speciale keerwandklem.
Perrons Op Norm
Bosch Beton zorgde onder meer op het station Hollandsche Rading ook voor een verbreding van de perrons. Dit station had in 2021 de primeur met de start van het grootste stationscontract van ProRail. Doel van dit project is onder andere om de perrons in Nederland aan te passen aan gelijke perronhoogte zodat mindervalide reizigers zelfstandig met de trein kunnen reizen.
Meer informatie
Wilt u meer weten over dit project of over welke oplossingen op maat wij kunnen bieden met onze keerwanden voor spoor of grond & tuin? Neem dan vrijblijvend contact op met onze adviseurs.
Project in beeld
Vergelijkbare projecten
Veiliger en sneller onder het spoor door in Den Dolder
De spoorwegovergang bij Den Dolder was één van de gevaarlijkste overgangen in Nederland. Nu gaan fietsers en voetgangers veilig en snel onder het spoor door. Bosch Beton maakte hiervoor speciale keerwanden.
Station Hollandsche Rading krijgt ‘Perron op Norm’
Bosch Beton werkt samen met Dura Vermeer aan het ProRail-project ‘Perrons op Norm’, waarvoor wij speciale keerwanden leveren. Station Hollandsche Rading had de primeur.
Station Bussum Zuid toegankelijker voor reizigers
Station Bussum Zuid is na een metamorfose toegankelijker geworden voor mindervaliden. Bosch Beton leverde hier keerwanden als grondkering tot wel 5 meter hoogte